פרשת
ראש השנה
יום כיפור
סוכות
חנוכה
פורים
פסח
שבועות
שבת
תשעה באב
יום העצמאות
שמחת תורה
יום הזיכרון
יום ירושלים
יום השואה
חקר המקרא
אמונה מודרנית
פרשנות ימי הביניים
סדרות ודיונים
מאמרים אחרונים
נושאים
מדריך משאבים
המחברים שלנו
בלוג
אודותינו
יצירת קשר
TheTorah.com
TheGemara.com
ProjectTABS.com
לביקורת ההיסטורית ולביקורת הנוסח של התורה יסודות איתנים בספרות הרבנית הקלאסית ועם זאת העולם הדתי של ימינו מתנגד בתוקף לשיטות אלה. הגיע הזמן לאמץ את הגישה הביקורתית לתורה במוסדות החינוך שלנו.
במאה ה־14 לפנה"ס הייתה ירושלים עיר כנענית; במאה ה־9/10 לפנה"ס הייתה כבר ישראלית. במקרא יש כמה וכמה תיאורים של כיבוש העיר. מה בידנו להבין מן המסורות השונות האלה?
התורה מפצירה בנו לזכור וללמד את יציאת מצרים, לכן מפתיע לגלות כי כמה קטעים מקראיים ככל הנראה לא מכירים את האירוע הזה ומוסרים לנו מסורת אחרת: אלוהים מצא את ישראל במדבר.
הסמליות ההיסטורית של שנים עשר השבטים והמשמעות הגיאוגרפית של שבט בנימין.
העדות לעזיבת הלויים את מצרים והצגתו של י־הוה לישראל.