פרשת
ראש השנה
יום כיפור
סוכות
חנוכה
פורים
פסח
שבועות
שבת
תשעה באב
יום העצמאות
שמחת תורה
יום הזיכרון
יום ירושלים
יום השואה
חקר המקרא
אמונה מודרנית
פרשנות ימי הביניים
סדרות ודיונים
מאמרים אחרונים
נושאים
מדריך משאבים
המחברים שלנו
בלוג
אודותינו
יצירת קשר
TheTorah.com
TheGemara.com
ProjectTABS.com
חומש
מחברי המקרא ידעו כי משה לא הביא את בני ישראל אל הארץ המובטחת, אבל למה? השאלה הזו הטרידה את מנוחתם.
שירת הבאר, המופיעה בבמדבר כא:טז–יח, אינה אלא קטע קצר. בעוד שרבים מהפרשנים מניחים שהשירה הייתה כך במקורה, ר' יהודה החסיד מציע פרשנות רדיקלית: השירה הוסרה מן התורה והוכנסה לספר תהילים על ידי לא אחר מאשר דוד המלך.
המקרא כמעט שאינו מקדיש תשומת לב למותן של נשים, ומסתפק בהודעה לקונית לגביו; לעתים המוות אף אינו מוזכר כלל. סופרי ימי בית שני מספרים בשנית את סיפורי המקרא באופן המעניק מקום של כבוד למות גיבורותיו.
ומה ניתן ללמוד מהשוואתו לספר קדום אחר המוזכר במקרא, ספר הישר?
מספר טקסטים, במקרא ומחוצה לו, מתארים מפגשים עם נחשים ארסיים מעופפים במדבר סיני ובמדבר הערבי. איקונוגרפיה מצרית עוזרת להבהיר מה מצטייר בתיאורים אלו.
סיפורה של בת יפתח הוא אחת הדוגמאות המפורסמות במקרא להעלאת ילד כקורבן, אולם רמזים הטמונים בטקסט המקראי מלמדים כי ייתכן שלא זה היה גורלה של בת יפתח.