פרשת
ראש השנה
יום כיפור
סוכות
חנוכה
פורים
פסח
שבועות
שבת
תשעה באב
יום העצמאות
שמחת תורה
יום הזיכרון
יום ירושלים
יום השואה
חקר המקרא
אמונה מודרנית
פרשנות ימי הביניים
סדרות ודיונים
מאמרים אחרונים
נושאים
מדריך משאבים
המחברים שלנו
בלוג
אודותינו
יצירת קשר
TheTorah.com
TheGemara.com
ProjectTABS.com
חומש
בתחילה אנו פוגשים את בת ציון כבתו הבתולה המתריסה של י־הוה בנבואת ישעיהו נגד סנחריב מלך אשור. המטפורה הופכת קודרת כאשר ירושלם נחרבת בידי הבבלים.
במאה ה־14 לפנה"ס הייתה ירושלים עיר כנענית; במאה ה־9/10 לפנה"ס הייתה כבר ישראלית. במקרא יש כמה וכמה תיאורים של כיבוש העיר. מה בידנו להבין מן המסורות השונות האלה?
בספר דברים מצאנו את הציווי על ריכוז פולחן ה' במקדש לאחר ישיבה לבטח בארץ. מתי היה אמור הדבר לקרות לפי ההיסטוריה הדויטרונומיסטית, ומתי הוא התרחש באמת?
ירמיהו לט מתאר את המצור של נבוכדנצר על ירושלים, ואף נוקט בשמם של כמה מהפקידים שהיו עמו ותאריהם (פסוק ג). רישומים בבליים מנהליים שנחשפו על ידי ארכאולוגים משנים את הבנתנו אודותם.