פרשת
ראש השנה
יום כיפור
סוכות
חנוכה
פורים
פסח
שבועות
שבת
תשעה באב
יום העצמאות
שמחת תורה
יום הזיכרון
יום ירושלים
יום השואה
חקר המקרא
אמונה מודרנית
פרשנות ימי הביניים
סדרות ודיונים
מאמרים אחרונים
נושאים
מדריך משאבים
המחברים שלנו
בלוג
אודותינו
יצירת קשר
TheTorah.com
TheGemara.com
ProjectTABS.com
עם עמידתם על סף הכניסה לארץ, משה מציג בפני בני ישראל ברית. אולם, העם כבר כפופים למצוות י־הוה מיום מתן תורה בחורב, ואף נענשו בעבר על הפרתן. איזו בחירה אפוא ניתנת להם באמת?
אנו נוטים להתייחס לויקרא כו ולדברים כח כאל שתי פרשיות ארוכות שעניינן אחד, "פרשיות הקללה". עם זאת השוואה מדוקדקת ביניהן חושפת כמה וכמה הבדלים מהותיים ומפתיעים.
פרשנות חז"לית קדומה קשרה את קללת אכילת הילדים (ויקרא כו:כט; דברים כח:נג-נז) עם תיאור החורבן הבבלי של ירושלים באיכה (ב:כ ; ד:י) וחורבן בית המקדש השני בידי הרומאים. אולם בימי הביניים פרשנים יהודים מפחיתים מחשיבותו של הקשר הזה. הסיבה לכך עשויה להיות נעוצה בהתפתחות הפרשנות הנוצרית למקרא במאה ה -12.
מדוע ברכת הכהנים מוקמה לצד חוקי הנזיר וחוקי הסוטה?