פרשת
ראש השנה
יום כיפור
סוכות
חנוכה
פורים
פסח
שבועות
שבת
תשעה באב
יום העצמאות
שמחת תורה
יום הזיכרון
יום ירושלים
יום השואה
חקר המקרא
אמונה מודרנית
פרשנות ימי הביניים
סדרות ודיונים
מאמרים אחרונים
נושאים
מדריך משאבים
המחברים שלנו
בלוג
אודותינו
יצירת קשר
TheTorah.com
TheGemara.com
ProjectTABS.com
הסופרים שכתבו את הנספח להלכות חג הסוכות (ויקרא כ"ג: מב–מג) השתמשו בפרשנות פנים-מקראית כדי להסביר את מנהג השהייה בסוכות בימי האסיף כהנצחה לסוכות (ולא לענני הכבוד) שיצר ה' עבור בני ישראל בתחנתם הראשונה בדרך לחירות.
"כִּי בַסֻּכּוֹת הוֹשַׁבְתִּי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" – ויקרא כג:מג
רבי אליעזר אומר שהסוכה אמורה להזכיר לנו את הסוכות הממשיות של תקופת המדבר. רבי עקיבא (למרבה ההפתעה) מציע שהיא מזכירה לנו את ענני הכבוד. מה עומד בלב מחלוקת זו?
הקשר בין חג הסוכות שישראל חגגו במקדש ובין חג השנה החדשה באוגרית ובתי הענפים שנבנו בו לאלים.