לתרומות
פרשת השבוע

פרשת

בראשית
בראשית א:א–ו:ח
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

חומש

עגלת קניות
English

חומש

עגלת קניות
Menu
פרשת השבוע

פרשת

בראשית
בראשית א:א–ו:ח
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

שיר השירים

"מה טובו אוהליך יעקב" – הלל של בלעם לנשות ישראל

תוך שימוש בדימויים של אוהלים, גנים ומים זורמים – מוטיבים הקשורים לאהבה ומיניות במקרא ובמזרח הקדום – בלעם מברך את נשות ישראל בפריון. אולם, המחברים הכהניים הופכים את הברכה הזו על פיה, ומציגים את בלעם כמי שהסית את בני ישראל לחטא בעל פעור.

ד"ר אריקה לי מרטין

הנשיקה – ממטפורה למיסטיקה

"ישָׁקֵנִי מִנְּשִׁיקוֹת פִּיהוּ..." (שיר השירים א:ב). הפרשנות האלגורית לפסוק הזה במדרש ובזוהר רואה בדמות הגברית הנקראת לנשיקה את האל עצמו, אך את מי אלוהים מנשק ומדוע? והאם הפרשנות הקבלית מותירה מקום כלשהו לאהבה אנושית?

פרופ' ג'ואל הקר

האם האהבה היא התשובה לחוסר משמעות החיים?

קהלת לעומת שיר השירים.

פרופ' פרנסיס לנדי
נושאים:
אהבה
שבט בנימין
איסלאם
קריאת שמע
מות קדושים
קוראן
כשרות
לכל הנושאים
כללי
אודותינוצרו קשרתנאי שימושהצהרת נגישותRSS
פרשת השבוע
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים
ראש השנהיום כיפורסוכותפסחשבועותחנוכהפורים
הרשמה לניוזלטר
לתרומות

הושק חג השבועות 5781/2021 | זכויות יוצרים © פרויקט TABS, כל הזכויות שמורות

TheTorah.com FacebookTheTorah.com Twitter