פרשת
ראש השנה
יום כיפור
סוכות
חנוכה
פורים
פסח
שבועות
שבת
תשעה באב
יום העצמאות
שמחת תורה
יום הזיכרון
יום ירושלים
יום השואה
חקר המקרא
אמונה מודרנית
פרשנות ימי הביניים
סדרות ודיונים
מאמרים אחרונים
נושאים
מדריך משאבים
המחברים שלנו
בלוג
אודותינו
יצירת קשר
TheTorah.com
TheGemara.com
ProjectTABS.com
...מי השפיע על מי?
מודל לזהות יהודית לאחר החורבן: לקרוא וללמוד את התורה כאילו חיינו תלויים בכך.
מערכת היחסים שלי עם התורה החלה מתוך נימה של רומנטיקה מיסטית אשר פינתה את מקומה לטובת הספקנות והפיכחון. להפתעתי, דווקא המחקר הביקורתי של התורה הוא שהצית מחדש את תשוקתי ועזר לי לכונן מערכת יחסים עמוקה ובוגרת יותר עם התורה.
חלוקת התורה לחמישה חלקים אינה מוזכרת בשום מקום במקרא, ועם זאת כבר בתחילת האלף הראשון לספירה שמה היווני של התורה היה "פנטטויך", כלומר "חמישה ספרים". מדוע ומתי נולדה החלוקה הזו?