פרשת
ראש השנה
יום כיפור
סוכות
חנוכה
פורים
פסח
שבועות
שבת
תשעה באב
יום העצמאות
שמחת תורה
יום הזיכרון
יום ירושלים
יום השואה
חקר המקרא
אמונה מודרנית
פרשנות ימי הביניים
סדרות ודיונים
מאמרים אחרונים
נושאים
מדריך משאבים
המחברים שלנו
בלוג
אודותינו
יצירת קשר
TheTorah.com
TheGemara.com
ProjectTABS.com
המשל המדרשי על "הבירה הדולקת" עוסק באברהם ובקיומו של אלוהים. בחלקו הראשון של מאמרי, עסקתי בגישתו הרציונאליסטית-אריסטוטלית של רמב"ם. פירושים חלופיים מתמקדים ברעיון של קשר חוויתי עם אלוהים.
ספר דניאל מתאר את תולדות הסכסוך בין יהודה ואנטיוכוס אפיפנס באמצעות חזיונות אפוקליפטיים, אך אינו חוזה את ניצחונם של המכבים, קבוצה פוליטית של לוחמי גרילה.
המשל המדרשי על "הבירה הדולקת" עוסק באברהם ובקיומו של אלוהים. בפירוש למשל זה מדמה רמב"ם בעיני רוחו אברהם אריסטוטלי, אשר אלוהים הוא עובדה מדעית עבורו.
התורה מתארת כי ביום השני לבריאה אלוהים יצר את הרקיע. אלא שהחלק הזה המתואר בתורה כרקיע בפועל לא ממש קיים ביקום שלנו – עובדה שאותה העדיפו לטשטש בחינוך הישיבתי שלי.