לתרומות
פרשת השבוע

פרשת

ראה
דברים יא:כו–טז:יז
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

חומש

עגלת קניות
English

חומש

עגלת קניות
Menu
פרשת השבוע

פרשת

ראה
דברים יא:כו–טז:יז
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

רבקה

מרים והאימהות מקבלות את הלוויה הראויה להן

המקרא כמעט שאינו מקדיש תשומת לב למותן של נשים, ומסתפק בהודעה לקונית לגביו; לעתים המוות אף אינו מוזכר כלל. סופרי ימי בית שני מספרים בשנית את סיפורי המקרא באופן המעניק מקום של כבוד למות גיבורותיו.

ד"ר עתר לבנה

דמותה של רבקה

רבקה, ששמעה מן האל את הבשורה על ייעודם של בניה, סיכלה את כוונתו של בעלה לברך את עשו. במעשה זה המקרא מציג את רבקה כדמות נחושה והחלטית, ולעומתה את יצחק כחלש וכמי שאינו מודע למתרחש סביבו. פרשני המקרא המוקדמים נקטו גישות סותרות ביחס לתיאור הייחודי של רבקה ויצחק לעומת אבות ואמהות האומה האחרים.

ד"ר מלכה זייגר-סימקוביץ'
נושאים:
ניאוף
מין
ארון הברית
פלשתים
המקור הכוהני (P)
המשכן
שיטת המקורות
לכל הנושאים
כללי
אודותינוצרו קשרתנאי שימושהצהרת נגישותRSS
פרשת השבוע
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים
ראש השנהיום כיפורסוכותפסחשבועותחנוכהפורים
הרשמה לניוזלטר
לתרומות

הושק חג השבועות 5781/2021 | זכויות יוצרים © פרויקט TABS, כל הזכויות שמורות

TheTorah.com FacebookTheTorah.com Twitter