לתרומות
פרשת השבוע

פרשת

בהר-בחוקותי
ויקרא כה:א–כז:לד
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

לתרומות
חדש באתר?
Menu
פרשת השבוע

פרשת

בהר-בחוקותי
ויקרא כה:א–כז:לד
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

רש"י

על מקורות פרשנות הפשט

המעבר של פרשנות המקרא מקריאות מדרשיות לפירושים מילוליים של פסוקים בהקשרם צמחה מתוך המהפכה הקרלונגית שהוביל קרל הגדול במאה התשיעית. שיטת פירוש זו עברה לקדמת הבמה היהודית רק במאה האחת עשרה, עם פרסום פירושו של רש"י, אשר כלל בין היתר פירושי פשט. בעקבותיו התפתחה גישת הפשט של רבי יוסף קרא ושל רשב"ם.

פרופ' הרב רפאל (רוברט) הריס

ההשמצה של עשו

מדוע במסורת היהודית נודע עשו כ"עשו הרשע"? התשובה קשורה להיסטוריה של מערכת היחסים בין יהודה ובין האֶדוֹמים, צאצאיו של עשו על פי המסורת, ולזיהוי שעשו היהודים בין האדומים ובין רומא והנצרות. ההתייחסות השלילית אל עשו באה לידי ביטוי באופן הבולט ביותר בפירושו של רש"י.

ד"ר ברי דב ולפיש
נושאים:
שת
טקס חנוכת המקדש
גורן האטד
המקור היהוויסטי (J)
ספר שופטים
חמורו של בלעם
גדעון
לכל הנושאים
כללי
אודותינוצרו קשרתנאי שימושהצהרת נגישותRSS
פרשת השבוע
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים
ראש השנהיום כיפורסוכותפסחשבועותחנוכהפורים
הרשמה לניוזלטר
לתרומות

הושק חג השבועות 5781/2021 | זכויות יוצרים © פרויקט TABS, כל הזכויות שמורות

TheTorah.com FacebookTheTorah.com Twitter