לתרומות
פרשת השבוע

פרשת

תולדות
בראשית כה:יט–כח:ט
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

ארכאולוגיה

מוסר ואתיקה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

חומש

עגלת קניות
English

חומש

עגלת קניות
Menu
פרשת השבוע

פרשת

תולדות
בראשית כה:יט–כח:ט
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

ארכאולוגיה

מוסר ואתיקה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

אבלות

יום הכיפורים ומהותו של הצום

המסורת היהודית לדורותיה מדגישה מאוד את חשיבותו של תהליך התשובה ביום הכיפורים. אך למעשה, התשובה הפכה לחלק מהותי מיום הכיפורים רק בתקופה הפוסט-מקראית כתוצאה מקישור אסוציאטיבי שעשתה המסורת בין צום ובין תשובה. מה הייתה משמעותו המקורית של צום במקרא, בעיקר בויקרא טז, הפרק העוסק ביום הכיפורים?

פרופ' דוד למברט

כתובת קעקע: מה בדיוק כולל האיסור?

מקובל להניח שהתורה אוסרת על כל קעקוע שהוא, אולם עיון בפסוק בהקשרו מעלה מסקנות אחרות.

ד"ר צבי (דוד) בֶּרְנָט
נושאים:
חוקי התורה, התפתחות
עמלק
התגלות אלוהים
יהדות, מחקר אקדמי
חקר המקרא
ביקורת המקרא
אמת
לכל הנושאים
כללי
אודותינוצרו קשרתנאי שימושהצהרת נגישותRSS
פרשת השבוע
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים
ראש השנהיום כיפורסוכותפסחשבועותחנוכהפורים
הרשמה לניוזלטר
לתרומות

הושק חג השבועות 5781/2021 | זכויות יוצרים © פרויקט TABS, כל הזכויות שמורות

TheTorah.com FacebookTheTorah.com Twitter