לתרומות
פרשת השבוע

פרשת

קורח
במדבר טז:א–יח:לב
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

לתרומות
חדש באתר?
Menu
פרשת השבוע

פרשת

קורח
במדבר טז:א–יח:לב
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

היחיד והקהילה

יום הכיפורים ומהותו של הצום

המסורת היהודית לדורותיה מדגישה מאוד את חשיבותו של תהליך התשובה ביום הכיפורים. אך למעשה, התשובה הפכה לחלק מהותי מיום הכיפורים רק בתקופה הפוסט-מקראית כתוצאה מקישור אסוציאטיבי שעשתה המסורת בין צום ובין תשובה. מה הייתה משמעותו המקורית של צום במקרא, בעיקר בויקרא טז, הפרק העוסק ביום הכיפורים?

פרופ' דוד למברט

עבודת יום הכיפורים כעיצוב מחודש של טקס טיהור המשכן

פרופ' הרב דוד פרנקל

עֶגלה ערופה: כפרה ללא שפיכות דמים על רצח בלתי מפוענח

אם גופה נמצאת בשדה וזהות הרוצח אינה ידועה, זקני העיר הסמוכה שוברים את מפרקתה של עֶגלה ליד נחל ומצהירים שידיהם לא שפכו את "הדם הזה" (דברים כא). כיצד טקס העֶגלה הערופה מכפר על אשמת הדם של ישראל?

ד"ר יצחק פדר
נושאים:
אחנתון
גר
דניאל
חגי
פולמוס מקראי
מלך מישע
פדיון הבן
לכל הנושאים
כללי
אודותינוצרו קשרתנאי שימושהצהרת נגישותRSS
פרשת השבוע
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים
ראש השנהיום כיפורסוכותפסחשבועותחנוכהפורים
הרשמה לניוזלטר
לתרומות

הושק חג השבועות 5781/2021 | זכויות יוצרים © פרויקט TABS, כל הזכויות שמורות

TheTorah.com FacebookTheTorah.com Twitter