פרשת
ראש השנה
יום כיפור
סוכות
חנוכה
פורים
פסח
שבועות
שבת
תשעה באב
יום העצמאות
שמחת תורה
יום הזיכרון
יום ירושלים
יום השואה
חקר המקרא
אמונה מודרנית
פרשנות ימי הביניים
סדרות ודיונים
מאמרים אחרונים
נושאים
מדריך משאבים
המחברים שלנו
בלוג
אודותינו
יצירת קשר
TheTorah.com
TheGemara.com
ProjectTABS.com
ספר שמואל פותח בתיאור עלייתו השנתית לרגל של אלקנה לשילה, אולם חנה אשתו העקרה היא זו העולה מן הסיפור כדמות המפתח. חנה מתמקחת עם אלוהים בתפילותיה לבן, ודרך כך מצליחה לפרוץ את גבולותיה כאם וכרעיה ולזכות למקום של כבוד בכתבי הקודש של עם ישראל.
האם אנחנו באמת רוצים שאלוהים יזכור כל מה שעשינו?
לפי החוק המקראי נדריהן של נערות ונשים ניתנים להתרה בכוח אביהן או בעליהן. מה החוק הזה מלמד אותנו על מעמד האישה בישראל הקדום?
חגיגות ראש השנה חלו בזמן חג אסיף הענבים, בליווי סעודת קורבן ויין. י־הוה הוכרז כמלך ושופט על ישראל. ארון הברית המגלם את נוכחותו הוצג במצעד בפני בני ישראל על ידי המלך.
תפילות ראש השנה מספרות על שרה, רחל וחנה העולות ב"זיכרונו" של אלוהים. בכך עקרות והתעברות הופכות למוקד ההשגחה האלוהית.