לתרומות
פרשת השבוע

פרשת

בהר-בחוקותי
ויקרא כה:א–כז:לד
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

לתרומות
חדש באתר?
Menu
פרשת השבוע

פרשת

בהר-בחוקותי
ויקרא כה:א–כז:לד
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

אהבת ה'

לאהוב את אלוהים מעבר לאופן שבו אוהבים את אשורבניפל

לממלכת ישראל היתה ברית ווסלים עם אשור שחייבה אותה לאהוב את המלך אשורבניפל. "אהבה" זו כללה דרישות משפטיות וכן סעיף עונשין. ההקשר הזה מסביר היטב את הציווי על ישראל "ואהבת את ה' אלוהיך" המופיע בספר דברים, אולם מה בדבר אהבת ה' לישראל?

ד"ר דינה גרנט

מהפכה תיאולוגית בספר דברים

בשונה מן המחברים הכוהניים שלתפיסתם קורבנות וסדרי פולחן הם תנאי הכרחי לשימור הנוכחות האלוהית במשכן, מדגישים חברי האסכולה הדויטרונומיסטית את נשגבוּת האל ואת ציות הלב והנפש.

פרופ' תמר קמיונקובסקי
נושאים:
אפרים
ספר תורה
ספר בראשית
סמליות
שמחת תורה
גימטריה
שם י־הוה
לכל הנושאים
כללי
אודותינוצרו קשרתנאי שימושהצהרת נגישותRSS
פרשת השבוע
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים
ראש השנהיום כיפורסוכותפסחשבועותחנוכהפורים
הרשמה לניוזלטר
לתרומות

הושק חג השבועות 5781/2021 | זכויות יוצרים © פרויקט TABS, כל הזכויות שמורות

TheTorah.com FacebookTheTorah.com Twitter