לתרומות
פרשת השבוע

פרשת

בראשית
בראשית א:א–ו:ח
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

חומש

עגלת קניות
English

חומש

עגלת קניות
Menu
פרשת השבוע

פרשת

בראשית
בראשית א:א–ו:ח
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

גילגמש

הנצחת חללי המלחמה

העלאת מות הגיבורים על נס היא יסוד שכיח בכתבים מהמזרח הקדום ומיוון וכן באירועי הנצחה מודרניים כמו יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אך היא בולטת בהיעדרה מן המקרא. מדוע?

פרופ' ג'ייקוב רייט

המקור המסופוטמי לסיפור המבול המקראי

באפוס גילגמש, אוּתְנַפִּישְׁתִים מספר לגילגָמש את סיפור המבול הגדול ומתאר כיצד הוא שרד אותו. חוקרים רבים החזיקו בדעה כי סיפור זה הוא מקור התיאור המקראי של נח והמבול. אולם ניתן לטעון בבטחה שסיפור קדום עוד יותר, אפוס אַתְרַחַסִיס, עליו מתבסס סיפור גילגמש, הוא המקור לסיפור המבול המקראי.

פרופ' ג'ון דיי
נושאים:
מטה אהרן
סיפור אטיולוגי
יאשיהו
מזבח
קורבן ילדים
יפתח
נדרים
לכל הנושאים
כללי
אודותינוצרו קשרתנאי שימושהצהרת נגישותRSS
פרשת השבוע
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים
ראש השנהיום כיפורסוכותפסחשבועותחנוכהפורים
הרשמה לניוזלטר
לתרומות

הושק חג השבועות 5781/2021 | זכויות יוצרים © פרויקט TABS, כל הזכויות שמורות

TheTorah.com FacebookTheTorah.com Twitter