פרשת
ראש השנה
יום כיפור
סוכות
חנוכה
פורים
פסח
שבועות
שבת
תשעה באב
יום העצמאות
שמחת תורה
יום הזיכרון
יום ירושלים
יום השואה
חקר המקרא
אמונה מודרנית
פרשנות ימי הביניים
סדרות ודיונים
מאמרים אחרונים
נושאים
מדריך משאבים
המחברים שלנו
בלוג
אודותינו
יצירת קשר
TheTorah.com
TheGemara.com
ProjectTABS.com
אחרי שהחריב את ירושלים ושבה את מלכהּ, מינה נבוכדנצר את גדליהו ששימש כפקיד בממלכה שחרבה, למושל יהודה. אבל ישמעאל, נצר למשפחת המלוכה, קשר קשר עם בעליס מלך עמון ורצח את גדליהו ואת החיילים הבבלים שהוצבו ביהודה. כיצד הגיב על כך נבוכדנצר?
פרשנות חז"לית קדומה קשרה את קללת אכילת הילדים (ויקרא כו:כט; דברים כח:נג-נז) עם תיאור החורבן הבבלי של ירושלים באיכה (ב:כ ; ד:י) וחורבן בית המקדש השני בידי הרומאים. אולם בימי הביניים פרשנים יהודים מפחיתים מחשיבותו של הקשר הזה. הסיבה לכך עשויה להיות נעוצה בהתפתחות הפרשנות הנוצרית למקרא במאה ה -12.
ירמיהו לט מתאר את המצור של נבוכדנצר על ירושלים, ואף נוקט בשמם של כמה מהפקידים שהיו עמו ותאריהם (פסוק ג). רישומים בבליים מנהליים שנחשפו על ידי ארכאולוגים משנים את הבנתנו אודותם.