לתרומות
הרשמה לניוזלטר
פרשת השבוע

פרשת

בחוקותי
ויקרא כא:ג–כז:לד
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

תשעה באב

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

הרשמה
לתרומות
חדש באתר?
פרשת השבוע

פרשת

בחוקותי
ויקרא כא:ג–כז:לד
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

תשעה באב

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

ספר עזרא

מנהגם של סופרי העת העתיקה לייחס טקסטים ומסורות למשה

סופרי העת העתיקה כתבו את דבריהם כאילו כתבם משה, ויש שטענו כי מסורת זו או אחרת היא תורה למשה מסיני, אולם לא היה בכוונתם לקבוע בכך עובדה היסטורית. כוונתם היתה שהמסורת הנידונה היא יהודית "אותנטית" או שבאה מפי הגבורה, ושהיא נחשבת כתורה למשה מסיני. תופעה זו אני מכנה "שיח תורת משה".

פרופ' הינדי ניימן

כיצד התפתח רעיון כתיבת התורה בידי משה

בתקופה הפרסית התפתחה התפיסה שהתורה, המורכבת מקובצי חוקים שונים, נכתבה בידי משה מפי י־הוה. התפתחות מקבילה שהתרחשה בממלכת פרס האחמנית שופכת אור על התהליך: האווסטה, כתבי הקודש של הדת הזורואסטרית הכוללים את החוק (דָּתָא) ואת המסורת (דִּינָא), יוחסו בכללותם לזרתוסטרא (זורואסטר) כפי שנגלו לו מפי אהורא מזדא.

ד"ר הרב ישי קיל
נושאים:
י־הוה
מְלָכוֹת
החיתים
אשרה
תורה מן השמים
יהדות, אורתודוקסית
השערת התעודות
לכל הנושאים
כללי
אודותינו צרו קשר תנאי שימוש RSS
פרשת השבוע
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים
שבועות
הרשמה לניוזלטר
לתרומות

הושק חג השבועות 5781/2021 | זכויות יוצרים © פרויקט TABS, כל הזכויות שמורות