לתרומות
פרשת השבוע

פרשת

בהר-בחוקותי
ויקרא כה:א–כז:לד
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

לתרומות
חדש באתר?
Menu
פרשת השבוע

פרשת

בהר-בחוקותי
ויקרא כה:א–כז:לד
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

אטימולוגיות

לא תחמוד – ציווי לרגש או לפעולה?

לחמוד פירושו לחשוק (במישהו או במשהו) באופן כפייתי, באופן שגורם עוול כלפי הזולת או חסר התחשבות בזכויותיו וברגשותיו. זה רגש עוצמתי שרצוי למונעו. אך האם "לחמוד" במשמעות המודרנית תואם את המשמעות של השורש העברי חמ"ד בשימושו המקראי?

פרופ' לאונרד גרינספון

שבעת בני ישראל או שנים עשר בני יעקב?

חומר רב נוסף לגרסה הצפונית של סיפור יעקב על ידי עורכים מממלכת יהודה הדרומית. התוצאה הסופית היא יותר בנים, הסברים אלטרנטיביים לשמות, ואם אחת פוריה במיוחד.

ד"ר הרב צמח יורה
נושאים:
קוסמולוגיה
הרהורים אישיים
שנים עשר שבטים
יוחסין
ברכת יעקב
דבורה
ממלכות יהודה וישראל
לכל הנושאים
כללי
אודותינוצרו קשרתנאי שימושהצהרת נגישותRSS
פרשת השבוע
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים
ראש השנהיום כיפורסוכותפסחשבועותחנוכהפורים
הרשמה לניוזלטר
לתרומות

הושק חג השבועות 5781/2021 | זכויות יוצרים © פרויקט TABS, כל הזכויות שמורות

TheTorah.com FacebookTheTorah.com Twitter