לתרומות
פרשת השבוע

פרשת

שופטים
דברים טז:יח–כא:ט
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

חומש

עגלת קניות
English

חומש

עגלת קניות
Menu
פרשת השבוע

פרשת

שופטים
דברים טז:יח–כא:ט
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים

ראש השנה

יום כיפור

סוכות

חנוכה

פורים

פסח

שבועות

שבת

תשעה באב

יום העצמאות

שמחת תורה

יום הזיכרון

יום ירושלים

יום השואה

חקר ואמונה

חקר המקרא

אמונה מודרנית

פרשנות ימי הביניים

סדרות ודיונים

כללי

מאמרים אחרונים

נושאים

מדריך משאבים

המחברים שלנו

בלוג

אודותינו

יצירת קשר

TheTorah.com

TheGemara.com

ProjectTABS.com

ספר דניאל

וידוי למבקרי המקרא מאת חיים שבילי

חיים שבילי (1907–1974) הוטרד מטענותיהם של חוקרים מודרניים שגרסו שהנבואה של ספר דניאל על הממלכה הסלאוקית נכתבה לאחר מעשה על ידי סופר הלניסטי. בתגובה לכך, שבילי ניסח וידוי טקסי שנועד להיקרא על ידי מבקרי המקרא על קברו של דניאל.

עורכי האתר

פרעה ויוסף מדברים על אלוהים משותף על מנת להציל את מצרים

בטרם בואו לדבר עם פרעה, יוסף מאמץ נורמות מצריות המתבטאות בגילוח הזקן ובהחלפת שמלותיו. כאשר הוא מפרש את חלומו של פרעה הוא משתמש רק במושג אלוהים, מבלי להזכיר את שם האל המסויים, י-הוה. פרעה מצידו מכריז על יוסף כחכם ובעל רוח אלוהים. הוא מניח בצד את הרקע האתני והחברתי-כלכלי של יוסף, וממנה אותו למשנה למלך במטרה להציל את מצרים מהרעב המתקרב.

פרופ' ספוואת מרזוק
נושאים:
מנהיגות משה
אלגוריה
נקמה
טקסטים אשוריים
ברזל
ברונזה
חרם
לכל הנושאים
כללי
אודותינוצרו קשרתנאי שימושהצהרת נגישותRSS
פרשת השבוע
בראשיתשמותויקראבמדברדברים
חגים
ראש השנהיום כיפורסוכותפסחשבועותחנוכהפורים
הרשמה לניוזלטר
לתרומות

הושק חג השבועות 5781/2021 | זכויות יוצרים © פרויקט TABS, כל הזכויות שמורות

TheTorah.com FacebookTheTorah.com Twitter