פרשת
ראש השנה
יום כיפור
סוכות
חנוכה
פורים
פסח
שבועות
שבת
תשעה באב
יום העצמאות
שמחת תורה
יום הזיכרון
יום ירושלים
יום השואה
חקר המקרא
אמונה מודרנית
פרשנות ימי הביניים
סדרות ודיונים
מאמרים אחרונים
נושאים
מדריך משאבים
המחברים שלנו
בלוג
אודותינו
יצירת קשר
TheTorah.com
TheGemara.com
ProjectTABS.com
ההלכה מחייבת כל אישה לטבול לטהרתה בסוף ימי הוסת שלה. עם זאת מניתוח מערכתי של פרק טו בספר ויקרא עולה כי החיוב הזה אינו מן התורה.
התורה מתירה להוציא כלים מן הבית לפני שהכוהן סוגר ומבודד את הבית בגלל צרעת. מכך אנחנו למדים שהטומאה לא נובעת ממציאות גשמית אלא מהכרזה אנושית. חז"ל פיתחו את הרעיון הזה והחילו אותו על תחומים נוספים בהלכה.
טקסטים גינקולוגיים מסופוטמיים והידע שיש לנו על ההפרשה הבתר־לידתית מאפשרים לפענח את הביטוי "דְמֵי טָהֳרָה", הביטוי שבו נוקט הכתוב בויקרא יב כדי לתאר את השלב השני של הדימום הבתר־לידתי
למרות שהתורה דנה באריכות בנושא הצרעת, היא אינה עוסקת כלל בגורם למחלה, במידת ההדבקה שלה ובדרכי הטיפול בה. ההשוואה לטקסים מסופוטמיים הנוגעים למחלה אחרת, דומה מאוד (Saḫaršubbû) מעלה כי השמטות אלה אינן מקריות כלל.